„Bucharest is like one big church for me.” – Chris Jones (Esquire US)

Notă: Scrisoare dedicată conferinței la care lucrez de la începutul anului. The Power of Storytelling e construită pe ideea că poveștile sunt unelte transformaționale, atât personal, cât și organizațional sau social. Poveștile bine spuse pot să emoționeze, să educe, să ilumineze, să conducă, să panseze răni, să ne apropie de alții, să ne facă să (ne) aparținem.

10 motive să te alături

1. Jacqui Banaszynski. Jacqui a câștigat un Pulitzer pentru unul dintre primele articole de profunzime despre efectele HIV/SIDA. Cuvintele ei despre importanța poveștilor sunt mereu pe biroul meu:

Stories are our prayers. Write and edit them with due reverence. Stories are parables. Write and edit and tell yours with meaning. Stories are history. Write and edit and tell yours with accuracy and understanding and context and with unwavering devotion to the truth. Stories are music. Write and edit and tell yours with pace and rhythm and flow. Stories are our soul. Tell them as if they are all that matters 

2. Acest text scurt de Lisa Pollak, și ea câștigătoare de Pulitzer; un text care s-a născut dintr-un comunicat de presă banal despre un concurs de făcut turnuri din Oreos.

3. Jonah Sachs este unul dintre cei mai ingenioși oameni de marketing pe care i-am citit. Folosind mituri, arhetipuri și metafora călătoriei eroului, Jonah explică cum brandurile pot vorbi despre ele și consumatorii lor într-un mod autentic și care ne ajută, nu ne păcălește. Regulile principale? Fii interesant, spune adevărul, trăiește adevărul. (Printre proiectele agenției lui Jonah este se numără și The Story of Stuff).

4. De Correpondent este un start-up olandez de jurnalism digital care anul trecut a strâns 1 milion de euro prin crowdfunding. Câteva din poruncile lor de lucru: conținut înainte de profit; teme și conexiuni; idealuri, nu ideologie.

5. Leigh Hafrey predă leadership prin spus povești la MIT. La PoS va face un exercițiu despre cum poți să-ți identifici și să-ți împărtășești valorile într-o organizație.

6. Lea Thau e de vină pentru succesul celui mai cunoscut show de spus povești pe scenă, The MothIată ce spune despre cum poți șlefui o poveste personală pentru o prestație live.

7. Amy O'Leary e printre inovatorii din departamentul de digital al The New York Times și unul dintre cei care au lucrat la unul dintre cele mai fascinante documente ale erei digitale, raportul de inovație al Doamnei Gri.

8. Kelley Benham va spune următoarea poveste:

„I thought I knew how to tell a story until I tried to tell my own. When I tried to write the most personal story of my life, about the birth of my 1-pound baby girl, I forgot everything I thought I knew. How I got past the frozen-fingered, whiny stage and learned to report and write again.”

9. Pentru că poveștile contează - în cum trăim, în cum lucrăm, în cum interacționăm cu alții și cu lumea:

„When someone asks you who you are, you tell your story. That is, you recount your present condition in the light of past memories and future anticipations. You interpret where you are now in terms of where you have come from and where you are going to. And so doing you give a sense of yourself as a narrative identity that perdures and coheres over a lifetime.” (Richard Kearney)

10. Chris Jones, unul dintre cei mai importanți scriitori de revistă din lume, a făcut un număr de magie pe scenă anul trecut. Probabilitatea să-și dorească să fie memorabil și în acest an - când va vorbi despre actul de a scrie - e mare.