CUM A AFECTAT PANDEMIA DE CORONAVIRUS VIAȚA A 15.000 DE OAMENI DIN 11 ȚĂRI ÎN CARE ACTIVEAZĂ FERRATUM?

23 iunie 2020
CUM A AFECTAT PANDEMIA DE CORONAVIRUS VIAȚA A 15 000 DE OAMENI DIN 11 ȚĂRI ÎN CARE ACTIVEAZĂ FERRATUM? jpeg

A 12-a ediție a sondajului internațional Ferratum privind comportamentul consumatorilor ne răspunde la cîteva întrebări importante despre aceasta perioadă de izolare și despre planurile financiare din acest an.

Rezultatele Barometrului de Vară Ferratum™ 2020 - Ediția Covid-19 marchează cea de-a 12-a cercetare consecutivă realizată cu success în aproape 15.000 de gospodării din 11 țări. Acestea includ detalii despre maniera în care Pandemia Mondială Coronavirus a afectat viața oamenilor din întreaga lume și comportamentul de consum, pe ce anume au cheltuit cei mai mulți bani în perioada izolării, care sînt planurile lor pentru lunile următoare și cum și-au gestionat finanțele. De asemenea, aceștia au fost întrebați și despre cumpărăturile online, despre modul de plată preferat (card vs. cash) și de ce anume se tem cel mai mult în ceea ce privește Covid-19.

Rezultatele din acest an arată că 66% dintre respondenți vor cheltui mai puțini bani în perioada vacanței de vară, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce doar 8% au indicat că vor cheltui la fel de mult sau mai mult decît vara trecută. Rezultatele arată că peste 50% dintre respondenți au fost afectați de pandemia mondială și și-au anulat planurile din această vară. 25% si-au anulat călătoriile în afara țării, în timp ce 15% și-au anulat planurile de cumpărare a unei mașini în acest an. 10% aveau de gînd să achiziționeze o casă nouă, dar mai degrabă ar întîrzia acest lucru și se vor concentra pe economii.

Anularea planurilor ar putea fi cauzată de faptul că 13% dintre respondenți au menționat că și-au pierdut locul de muncă și sînt în prezent șomeri ca urmare a măsurilor luate în perioada Covid-19 și, în același timp, 18% au avut salariul diminuat. 58% sînt norocoșii care nu au fost afectați financiar și sînt la același nivel al salariului dinainte de Covid-19.

SÎNTEM CU TOȚII ÎN ACEASTĂ SITUAȚIE! Să privim, totuși, partea pozitivă a lucrurilor: distanțarea socială ne-a apropiat.

Poate am stat departe unii de alții, dar perioada de izolare ne-a apropiat. Faptul că am lucrat de acasă ne-a făcut, de asemenea, să construim conexiuni și mai puternice. Sondajul nostru arată faptul că Pandemia Mondială de Coronavirus a afectat întreaga lume pe diferite niveluri, dar ne-a ajutat, de asemenea, să dezvoltăm noi hobby-uri, să trăim o viață mai sănătoasă, să învățăm cum să ne gestionăm mai bine finanțele, să apreciem lucrurile mărunte ale vieții și ne-au adus mai aproape de noi familiile și pe cei dragi.

În ultimele luni, oamenii s-au uitat mai mult la televizior, ca activitate principală (15%), probabil să fie la curent cu știrile legate de Covid-19, au vorbit mai mult la telefon cu prietenii și familia (13%), au petrecut în continuare timp în aer liber dedicat plimbărilor zilnice sau antrenamentelor (11%) și, de asemenea, au urmărit Netflix sau streaming online în general (10%).

În general, oamenii sînt sociabili prin natura lor și totuși li s-a cerut să trăiască izolați. Știți ce anume le-a lipsit acestora cel mai mult și care este primul lucru pe care l-au făcut după izolare? Așa este: familia (18%) și prietenii (16%). Oamenilor le-au lipsit ieșirile, prînzurile la restaurante și serile la terase. Călătoriile în afara țării, excursiile pe litoral, viața socială și culturală (cinema, teatru, concerte), chiar și călătoriile în țară sînt alte lucruri pe care oamenii au apreciat că vor să le facă imediat ce le va fi permis. Doar 3% dintre respondenți duc dorul vieții de birou. Motivul s-ar putea datora faptului că au învățat să lucreze de la distanță sau vor doar să aibă o vacanță obișnuită de vară și să li se permită să se întoarcă la viața lor de dinainte de Covid-19.

Cine va aloca cel mai mult vacanței de vară din 2020?

Cînd vine vorba despre cheltuielile din acest an, bulgarii afirmă că aproximativ 86% din veniturile lunare vor fi alocate vacanței de vară, urmați de croați cu 72%, letoni cu 50% și de români, cei din urmă alocînd 49% din veniturile lunare planurilor de vară. La celălalt capăt al graficului găsim nordicii care cheltuiesc aproximativ 30% din veniturile lor lunare pentru activitățile de vară (Suedia 31% și Danemarca 29%).

Deși aproape 61% dintre români și-au anulat planurile de călătorie din acest an, aceștia vor aloca cea mai mare parte din venituri concediului de vară și se vor orienta către destinațiile interne.

Cheltuim mai puțin, economisim mai mult

28% dintre respondenții celor 11 țări analizate au declarat că intenționează să cheltuiască maximum 200 de euro în următoarele 2-3 luni, 12% vor cheltui în jur de 1300 de euro, în timp ce doar 9% vor cheltui mai mult de 2000 de euro.

Respondenții intenționează să-și acopere cheltuielile de vară în acest an cu ajutorul economiilor (45%), în timp ce 31% îi vor acoperi cu un împrumut Ferratum. 35% nu au luat un împrumut în ultimul timp pentru că nu aveau nevoie de bani, în timp ce 25% au avut nevoie de ajutor financiar, dar nu au accesat împrumuturile Ferratum, fiind îngrijorați că nu le vor putea rambursa la timp. 20% au menționat că au cheltuit mai puțini bani în ultima vreme fiind acasă în timpul izolării.

Cele mai mari cheltuieli în timpul izolării Covid-19

Cînd au fost întrebați pe ce anume au cheltuit banii lunile trecute, în timpul izolării, 52% dintre respondenți au declarat că au cumpărat alimente, urmate de îmbunătățiri la domiciliu (13%), haine și încălțăminte (12%) și produse de îngrijire personală (10%). De asemenea, oamenii au sprijinit afacerile locale și au ales să comande mîncare de la restaurantele lor preferate (7%).

Unele țări s-au schimbat dramatic în comparație cu anii precedenți. De exemplu, Norvegia a ocupat poziția de top-spender cu cea mai mare sumă alocată în 2019 (68%) vacanței de vară. Cu toate acestea, rezultatele din acest an au găsit Norvegia pe locul 10, cu doar 36% din venitul disponibil al gospodăriei folosit pentru vacanța de vară din 2020.

Cum și-au petrecut românii timpul în perioada Covid-19

15% dintre respondenți au afirmat că cea mai mare parte din izolare au dedicat-o filmelor și serialelor online, 12% au vizionat programele TV și 11% au vorbit constant cu familia și prietenii la telefon sau prin intermediul canalelor de socializare. De aceea, 21% dintre ei au afirmat că primul lucru pe care îl vor face după ce se va sfîrși această perioadă de izolare va fi să-și viziteze familia și apoi prietenii (15%). În procent de 10% românilor le-au lipsit ieșirile la terase, excursiile la mare și călătoriile în țară.

Viitorul înseamnă digitalizare! Plățile în numerar pierd teren, cele online sînt în continuă creștere

Plățile online sînt preferate de 52% dintre respondenți, 25% utilizează în continuare numerar, iar 25% ar alege transferuri bancare la comenzile online. Cele mai digitalizate țări în ceea ce privește plățile online sînt Norvegia (86%), Australia (79%) urmate îndeaproape de Danemarca (77%). La sfîrșitul graficului găsim Finlanda (28%), preferînd metodele de plată prin transfer bancar (52%), și Bulgaria (27%), bulgarii fiind mai tradiționaliști preferînd numerar la livrare (71%).

Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline

68% dintre respondenți încă preferă cumpărăturile tradiționale în detrimentrul celor online. Acest lucru este diferit în comparație cu anii precedenți, iar explicația este simplă: oamenii nu au mai fost la cumpărături, deoarece ultimele două luni au fost în izolare și au achiziționat totul online.

Peste jumătate dintre suedezi preferă să cumpere online în continuare (62%), în timp ce majoritatea celorlalte țări vor continua să cumpere offline, odată ce li se va permite din nou.

Topul cheltuielilor în 2020

Respondenții din toate cele 11 țări ar cheltui cei mai mulți bani pentru următoarele trei activități: alimente (23% din bugetul lor), mobilier pentru casă (11%), finanțarea activităților pentru copii (10%) și călătorii în țară (10%).

Toate țările au pus pe primul plan alimentele, doar Estonia a menționat că cele mai mari cheltuieli vor fi alocate călătoriilor interne (17%).

Lunile următoare, 15% dintre români vor cumpăra produse pentru familie, 11% vor achiziționa vacanțe în țară și 10% își vor înnoi garderoba de vară.

Cum a fost realizat Barometrul de Vară Ferratum Group 2020™ - ediția 2020 - Covid-19?

● Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group în rîndul clienților și non-clienților săi, în 11 țări, sub forma unui chestionar online standardizat pentru toate țările. Veniturile sînt declarate în moneda locală, iar consumul relativ este calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare țară.

● Aproape 15.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au vîrsta cuprinsă între 18 și peste 61 de ani. 57% dintre participanți au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor participante a fost cuprins între €827 – €3672. Mărimea medie a gospodăriei în rîndul respondenților a fost de 3.5 persoane.

● Pe lîngă factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul disponibil lunar, cum le-a schimbat viața și comportamentul de consum perioada de pandemie, pe ce au cheltuit bani în timpul izolării, care sînt planurile lor de cheltuieli pentru lunile viitoare și de ce anume se tem mai mult în ceea ce privește Covid-19.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internaţional de servicii bancare mobile şi de credite online destinate persoanelor fizice şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 20 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord şi regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluţiei bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat în anul 2016, este o platformă inovatoare care oferă o gamă largă de servicii bancare, inclusiv plăţi şi transferuri digitale în timp real într-o singură aplicaţie. În prezent este disponibilă în cinci pieţe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 680.000 de clienţi activi - care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2020).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com.

anunt dilema jpg
Începînd din 7 martie ne puteți găsi pe noul site: www.dilema.ro
Începînd din 7 martie ne puteți găsi pe noul șițe: www.dilema.ro
telefoane samsung galaxy s23 ultra jpg
Ai nevoie de un nou smartphone? Comandă telefoane Samsung Galaxy S23 Ultra aici!
Pentru a vedea specificațiile telefonului este necesar să alegi brandul, modelul, condiția estetică a produsului, culoarea și spațiul de stocare.
Depresia jpg
Depresia: semne, simptome și cauze
Sperăm ca această problemă de sănătate să stea cît mai departe de tine.
Header anvelope jpg
Cum să-ți alegi corect anvelopele de iarnă
Dacă pneurile au taloanele prea moi pentru greutatea mașinii.
Păcănele pe bani reali și cazinourile online jpg
Păcănele pe bani reali și cazinourile online
Jocurile de noroc sînt legate de speranța unui cîștig online.
ruj rezistent 24 ore jpg
Christmas tree landscape png
Cadouri de Crăciun pentru cei mai buni prieteni. 3 idei pe care o să le adore și Moșul
Dacă în cercul de prieteni aveți iubitoare de beauty, un calendar advent este o idee minunată.
poza2 jpeg
Industria IT în România: Joburi și Tendințe în Tehnologie
În plus, se observă o creștere a numărului de femei angajate în domeniul IT, ceea ce reflectă o schimbare pozitivă în dinamica forței de muncă în acest sector.
dilema jpg
Cu ce se diferențiază casele de pariuri online
Alegînd o casă de pariuri cu un sistem de suport bine pus la punct, vei depăși mai ușor anumite momente dificile iar problemele pe care le vei întîmpina vor fi rezolvate mai rapid.
pexels andrea piacquadio 941555 jpg
Stresul de sărbători. Cum să îi faci față mai ușor
Amintește-ți că cel mai potrivit cadou pentru mama este, de cele mai multe ori, veselia și buna dispoziție din ziua de Crăciun, cu toată familia la masă.
The Veils Poster Web jpg
Finn & Oigăn, solo
Originar din Londra dar relocat în Noua Zeelandă, Finn Andrews este compozitor și multi-instrumentist.
ILUMA Stardrift KV Landscape jpg
Philip Morris International lansează în România prima ediție limitată IQOS ILUMA – descoperă IQOS ILUMA STARDRIFT
Philip Morris International (PMI) lansează la finalul acestei luni IQOS ILUMA STARDRIFT, prima ediție limitată a celui mai inovator produs din portofoliul său de alternative fără fum.
Grand Hotel Europa  poza 1 jpg
Grand Hotel Europa sau adevărul minciunilor la persoana întîi
Cu atît mai puțin unul în vogă ca autoficțiunea, explorat de nume mari ale ultimelor decenii precum Annie Ernaux sau Karl Ove Knausgård.
foto alex galmeanu jpg
dragostea, regim urban
Poate pentru că dimineața am intrat la loc în mine
ce rol are vitamina e jpg
Top 3 cele mai frecvente probleme ale pielii și cum le poți combate
Nu uita să faci schimbări și în alimentație: consumă produse cu indice glicemic mai scăzut și evită excesul de lactate.
featured image (7) jpg
un parfum clasic de barbati jpg
Idei de cadouri pentru bărbații din viața ta - ce să le dăruiești, în funcție de relația dintre voi
Așa că, o idee bună este să notezi fiecare link pe care ți-l trimite amicul tău, pentru a fi mai ușor să îi găsești cadoul ideal.
DilemaVeche (2) (3) jpg
Aproximativ 33% dintre parfumurile masculine sînt folosite de femei! Ce ingrediente au astfel de parfumuri?
Foarte apreciate sînt și parfumurile orientale pentru bărbați, care au note unice, catifelate, arome de vanilie și alte condimente minunate.
alege o crema pentru tenul uscat jpg
6 produse de îngrijire care să nu îți lipsească din trusa cosmetică
Toate acestea au proprietăți extraordinare și te pot ajuta să îți menții pielea tînără și frumoasă pentru cît mai mult timp.
AM jpg
Depresie
Cum să nu fiu mohorît
caserole mancare unica folosinta snick ambalaje jpg
Caserole pentru mîncare de unică folosință disponibile la Snick Ambalaje
Acest concept este unul care reușește să atragă mulți clienți, consumatori totodată.
Bulucz jpg
Relicve, ustensile
Tocmai îmi vin în minte spălarea picioarelor, Ciubotele lui van Gogh
IQOS x DIPLOMA 5 jpg
Omid Ghannadi, creatorul instalației IQOS x DIPLOMA: Apreciez că sînt companii care se implică atît de vizibil în sprijinul comunității
El este omul din spatele instalației imersive IQOS proiectată special pentru ediția de anul acesta a festivalului DIPLOMA.
Eutanasie
Cum ne-ai învățat să fim atenți

Adevarul.ro

image
Un gigant italian deschide o nouă fabrică în România și angajează 800 de oameni
România pare extrem de atractivă pentru investitorii străini dat fiind că în ultima perioadă tot mai multe companii aleg să construiască noi fabrici în țara noastră.
image
Prețul uriaș cerut pentru un apartament din București. „Se vinde și strada? În Berlin e mai ieftin!”
Prețurile proprietăților imobiliare cresc de la o zi la alta în marile orașe, iar Bucureștiul e printre cele mai scumpe. Chiar dacă nu a ajuns încă la nivelul Clujului, Capitala e plină de oferte inaccesibile românilor de rând.
image
Cum să-i facem pe aliații NATO să ne sprijine ca pe baltici și polonezi. Un expert român pune degetul pe rană
NATO și SUA sunt mult mai puțin prezente în partea de sud a flancului estic decât în zona de nord, ceea ce creează un dezechilibru. Chiar dacă, anul trecut, Congresul SUA a votat ca regiunea Mării Negre să devină zonă de interes major pentru americani, lucrurile se mișcă încet.

HIstoria.ro

image
Măcelul din Lupeni. Cea mai sângeroasă grevă a minerilor din Valea Jiului
Greva minerilor din 1929 a rămas în istoria României ca unul dintre cele mai sângeroase conflicte de muncă din ultimul secol. Peste 20 de oameni au murit răpuşi de gloanţele militarilor chemaţi să îi împrăştie pe protestatari, iar alte peste 150 de persoane au fost rănite în confruntări.
image
Cuceritorii din Normandia
Normandia – locul în care în iunie acum 80 de ani, în așa-numita D-Day, aproximativ 160.000 de Aliați au deschis drumul spre Paris și, implicit, spre distrugerea Germaniei naziste.
image
Cum au construit polonezii o replică a Enigmei germane
Cu toate că germanii au avut o încredere aproape totală în integritatea comunicațiilor realizate prin intermediul mașinii de criptare Enigma, în final această credință s-a dovedit eronată, în primul rând subestimării capabilităților tehnologice și ingeniozității umane ale adversarilor.