În era digitală, optimizarea SEO este o necesitate, căci, indiferent cît de atractiv și de relevant este conținutul unui website, șansele de succes ale acestuia sînt compromise dacă vizibilitatea în motoarele de căutare este scăzută.

O mai bună vizibilitate în mediul online este asociată cu creșterea traficului și a încrederii utilizatorilor vizavi de informațiile, serviciile sau produsele promovate de un anumit website.

Importanța SEO devine covîrșitoare în era modernă

Statisticile arată că 93% din toate interacțiunile online încep cu un motor de căutare. În fiecare secundă sînt efectuate 63.000 de căutări pe Google, adică 227 de milioane de căutări pe oră și aproximativ 5,4 miliarde de căutări într-o singură zi, conform internetlivestats.com.

Google controlează 90% din piața globală a motoarelor de căutare. Și tot Google își schimbă algoritmul de sute de ori pe an, încercînd continuu să le ofere utilizatorilor o navigare online cît mai plăcută. Peste 80% dintre utilizatori nu revin vreodată pe un website dacă acesta le-a creat o experiență neplăcută.

„În situația în care website-ul se încarcă rapid, utilizatorul va petrece mai mult timp pe pagină, iar Google va interpreta experiența acestuia pe site ca fiind una pozitivă. În schimb, atunci cînd utilizatorul, deranjat de viteza mică de încărcare, va părăsi rapid pagina, Google va interpreta experiența ca fiind una negativă și va penaliza site-ul.

În plus, viteza de încărcare reprezintă un element de bază al CRO – Conversion Rate Optimization. Este demonstrat faptul că rata de conversie este direct proporțională cu viteza de încărcare, iar paginile cu un load-time mai mic convertesc mai bine.

Primele 5 secunde de încărcare a unei pagini au cel mai mare impact asupra ratelor de conversie. Acestea încep să scadă, în medie, cu aproximativ 5% cu fiecare secundă suplimentară de încărcare a site-ului”, afirmă Christian Lupașcu, fondatorul agenției online r2.ro.

Experiența utilizatorilor în noua eră digitală, prioritatea Google în 2021

În contextul actual, în care concurența pe internet devine din ce în ce mai acerbă, optimizarea motoarelor de căutare este esențială. „Pe lîngă viteza de încărcare, asigurați-vă că website-ul dumneavoastră este ușor de navigat și afișează conținut de calitate, într-o manieră ușor de citit, întrucît userii își doresc mai mult ca niciodată să găsească instant informațiile căutate pe site-urile pe care le accesează”, explică fondatorul agenției r2.ro.

Google ține cont de acest aspect și în 2021, anunțînd deja un nou factor de clasare pentru rezultatele organice, Core Web Vitals. „Începînd din mai 2021, parametrii care vor fi luați în calcul pentru ranking sînt: viteza de încărcare a paginilor, interactivitate și stabilitatea vizuală oferită de website-uri”, afirmă Christian Lupașcu.

În aceste condiții, optimizarea motoarelor de căutare este o necesitate în 2021. Statisticile arată că 75% dintre utilizatori nu sînt niciodată interesați de rezultate afișate pe pagina a doua a motoarelor de căutare. Ideal este ca site-urile să se claseze în primele trei poziții ale rezultatelor căutărilor.

Mai exact, poziționarea  #1 în rezultatele căutării înregistrează aproximativ 21% din click-uri, în timp ce locurile #2 și #3 – aproximativ 10% și respectiv 7,5%. Procentul scade la 3% pentru locul #9.

Rezultatele SEO, după patru-șase luni

Menținerea poziționării în căutări este un proces pe termen lung, direct influențat de campaniile continue și constante de optimizare SEO a website-urilor, ca urmare a actualizării continue a algoritmului Google.

Primele rezultate ale oricărei campanii de optimizare SEO se observă între patru și șase luni de la debutul implementării.

„SEO este un proces dinamic, de aceea este necesară o analiză constantă a datelor furnizate de către utilizatori și motoarele de căutare. În primul rînd trebuie să ne asigurăm că site-urile noastre stau excelent din punct de vedere tehnic.

În cadrul agenției r2.ro, performăm audituri și le prezentăm clienților noștri soluții eficiente de dezvoltare. Apoi, echipa noastră de specialiști pune în practică tot ceea ce am învățat în cei aproximativ 20 de ani de cînd ne ocupăm de online: de la link-building, la conținut, la urmărirea și analiza traficului și la percepția imaginii online. Cunoștințele solide pe care le-am acumulat de-a lungul anilor ne permit să le oferim clienților noștri tarife mai mici. Motivul este simplu: timpul de execuție și livrare este și el optimizat”, conchide Christian Lupașcu.