Sîntem mereu înconjurați de vești care ne întristează, așa că Dilema veche vine în fiecare luni dimineață cu #7veștibune din România, pentru a vă motiva săptămîna.

● În urmă cu două săptămîni scriam că un antreprenor va dubla suma strînsă pînă la 1 mai de către Asociaţia Locus, cea care vrea să reabiliteze de urgență Băile Imperialedin  Herculane. Pînă la acea dată se strînseseră 18.000 de euro, iar în urmă cu o săptămînă, omul de afaceri timişorean Ovidiu Sandor a donat alți 20.000. Spune că fiul său de 11 ani a fost cel care i-a atras atenția asupra proiectului. 

● 61 de elevi din clasele a VIII-a de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați își „donează” banchetul pentru bucuria copiilor din Fundația Inimă de Copil. Vor sărbători banchetul în jeanși, fără nimic sofisticat, însă fac un apel la voi: să donați minim 65 lei, care înseamnă 1 zi de tabără pentru un copil. Puteți dona între 30 și 300 de lei pe acest link de fundraising.

● Frame Advertising s-a alăturat pro-bono implementării campaniei „Convinge România că Fiecare Vot Contează!“ În peste 450 de panouri din blocuri, exact acolo pe unde trec oamenii zi de zi, vor fi mesaje care să îndemne cetățenii să meargă pe 26 mai la urne. Despre campanie și mesaje, aici.

Deși nu este parte a campaniei, Centrokinetic, prin propria platformă numită „România are nevoie de coloană vertebrală”, va oferi în iunie un discount egal cu prezența la vot a românilor pentru alegerile europarlamentare, oricărei ședințe de evaluare a coloanei

● Programul „Nouă ne pasă” este derulat de Fundația eMAG, și constă în organizarea de centre after-school în școlile din comunitățile rurale, cu scopul de a reduce abandonul școlar. Pentru anul școlar 2019/2020, Flanco va sprijini dublarea numărului de centre. Programul a debutat în anul școlar 2016/2017 și a strîns sute de mii de donații. În ultimii trei ani, 600 de elevi au obținut calificative și rezultate mai bune, au primit consiliere psihologică și vocațională și au beneficiat de o masă caldă și de rechizite. 

● Asociaţia Alucro a derulat, în martie-aprilie 2019, competiţia naţională de colectare a dozelor din aluminiu ECOmania penteu licee. La întrecere s-au înscris 183 de echipe de elevi şi profesori din 18 oraşe participante, iar Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” din Iaşi a cîştigat o tabără de vară pentru cea mai mare cantitate colectată: 5966 de doze. 

● 18.000 de oameni au participat la Bucharest Half Marathon, în acest weekend. Dintre aceștia, 520 au alergat în echipa Salvați Copiii pentru dotarea Maternității Spitalului Universitar București, reușind să strîngă 35.000 euro pentru a dota secția cu un ventilator neonatal performant.

Un semimaraton urmează să fie pe 9 iunie la Ploiești, iar un sfert din taxa fiecărui alergător se duce către unul dintre cele 6 proiecte prahovene înscrise.

● Sodexo va dona către MagiCAMP cîte un leu pentru fiecare utilizator activ al tichetelor sale de vacanță. Astfel, contribuția lor pentru proiectele MagiCAMP în 2019 se va ridica pînă la aproximativ 80.000 euro.

Paul Alexandru este inginer de profesie, fotograf pasionat și pețitor de cuvinte în timpul liber.

Foto: Stanley Kubrick