Care e amintirea cea mai dragă legată de filmul dumneavoastră de debut, Morgen?

Morgen a fost un fel de miracol pentru mine. Ţin minte că la filmare aveam deseori un fel de senzaţie de déjà-vu. Filmam în locaţii prin care trecusem cînd eram copil, în locaţii foarte familiare, şi mi se părea că visez. Să pun în scenă secvenţe în nişte locuri pe care le cunoşteam ca în palmă părea oarecum ireal.

Aţi terminat de curînd filmările la Iguanele. În ce fază sînteţi cu cel de-al doilea lungmetraj şi ce ne puteţi spune despre el?

Am terminat filmările în martie şi în prezent sîntem la montaj. Filmul prezintă relaţia la limită dintre un tată şi fiul său dependent de heroină. Am filmat la Oradea şi aducem pe ecran cîteva nume noi de actori din provincie şi din Bucureşti. Sperăm să facem un film care să ridice nişte semne de întrebare care, în acelaşi timp, să ajungă şi la public. Tema filmului este una destul de delicată şi îmi doresc să găsesc forma cea mai potrivită pentru ca ea să nu fie înţeleasă greşit. Sper ca acest al doilea film să fie destul de puternic pentru a ne deschide calea spre al treilea...

Mai e puţin şi începe TIFF-ul. Anul ăsta aţi filmat spotul festivalului. Cum a fost?

A fost o plăcere să filmez spotul TIFF de anul acesta. Şi cel de la a XI-a ediţie rămîne în tradiţia spoturilor TIFF, care au fost de la început îndrăzneţe, inovative şi cu „specific local“, să zicem aşa. Mă număr printre cei care au mers la TIFF de la primele ediţii şi cred că festivalul continuă să fie cel mai important eveniment cinematografic anual din România.

Marian Crişan este regizor.

a consemnat Ana Maria SANDU