Am întîlnit-o în oraş. În Piaţa Rahova. „Pasărea asta metalică este venită din viitor, parcurge un traseu simbolic pe străzile oraşului, culegînd amintirile încă netrăite ale bucureştenilor despre propriul oraş, proiecţiile lor despre viitor. Echipată cu o perie metaforică, sculptura cinetică readuce în atenţie locuri şi monumente istorice acoperite de praful uitării, în timp ce, pe măsură ce parcurge spaţiul fizic al oraşului, invită bucureştenii să-și scrie pe pielea ei translucidă amintirile din viitor.“

Ştefan Creţu, autorul păsării: „Ideea de pasăre a venit ca să accentueze conceptul de mobilitate, de migrație, meleagris ocellata este, de fapt, numele latin, științific al curcii, care face o plimbare de curiozitate prin oraș. Însă această curiozitate se întoarce cumva asupra ei, devine punct de atracție și interacțiune. Curca devine un utilaj care curăţă orașul, un robot cu utilitate, dar păstrează o formă preistorică, de tranziție între dinozaur și pasăre, însă acum face un nou pas evolutiv, trece din stadiul de pasăre într-o formă a viitorului, o viață artificială, de tranziție, unde forma, imaginea încă are valoare pentru privitor, nu există o rupere bruscă, omul are nevoie de un gradient pentru a se putea acomoda vizual cu noua faună. Am gîndit toată structura să fie mobilă și adaptabilă, pentru a acoperi o zonă cît mai mare a Bucureștiului, brațul care poartă peria este reglabil pe înălțime și pe lungime, tocmai pentru a putea opera multifuncțional, eficient din punct de vedre emoțional. Meleagris ocellata, în această formă, devine o realitate interactivă, faptul că se poate scrie absolut orice pe suprafața transparentă, cu un marker, face ca această instalație să rămînă în stadiul de construcție tot timpul. Textele se suprapun la infinit, probabil la un moment dat suprafaţa transparentă va deveni opacă, acoperită de o patină la care au contribuit sute sau chiar mii de oameni, care au tras o linie, s-au semnat sau au scris toate tipurile de mesaje posibile. Pasărea devine a lor.“