Într-o seară aparent liniștită de august, în 1962, președintele francez Charles de Gaulle se afla în Citroën-ul negru prezidențial alături de soția sa, îndreptîndu-se dinspre Palatul Élysée spre Aeroportul Orly.  La un moment dat, cum se deplasa așa frumos coloana oficială pe Avenue de la Libération, cu vreo 70 de kilometri la oră, o ploaie de gloanțe s-a dezlănțuit asupra acesteia. Cu viteză mai mare, bănuiesc.

Era o tentativă de asasinat împotriva liderului francez. Una din multiplele, dar cea mai semnificativă: vreo 140 de gloanțe s-au îndreptat înspre mașina președintelui. S-a creat o ambuscadă demnă de scene din filme, în care doi dintre agenții de pază ai președintelui au fost uciși. Mașina neagră în care se afla cuplul prezidențial, un model relativ recent al companiei și extrem de apreciat, a jucat un rol-cheie. Încă din 1955, cînd fusese lansată la Paris Motor Show, mașina s-a remarcat atît prin aspectul său, cît mai ales prin inovațiile mecanice și tehnice care o poziționau în fața altor modele. A devenit destul de rapid mașina predilectă a francezilor bogați. Doar în prima zi a salonului auto s-au comandat 12.000 de astfel de automobile.

Să revenim în mașina președintelui atacată pe stradă.

„La Déesse”, căci așa era poreclit modelul de Citroën în cauză, s-a ales cu luneta spartă și cu toate cele patru cauciucuri găurite de gloanțe. Situația nu arăta prea bine. Președintele și Prima Doamnă îți țineau capetele jos, la adăpost. Mașina a derapat cu roțile din față. Apoi, brusc, șoferul a reușit să iasă din derapaj și să conducă spre un loc sigur. Manevra a fost posibilă, zic specialiștii, datorită sistemului de suspensie superior pe care îl avea mașina. Altfel, nu știm ce s-ar fi întîmplat… Din acest motiv, „Zeița”, Citroën-ul negru prezidențial, a rămas în istorie drept mașina care i-a salvat viața președintelui francez.

Apoi și președintele francez a avut grijă să salveze compania auto în diferite contexte.

Istorie echitabilă și cu efecte colaterale pozitive.

Există și această versiune.